Πώς η εγγονή ενός Πρωθυπουργού έγινε μια σταρ που άφησε εποχή


Σαλίμα   Από Κώστας Παύλου Παναγιω-τόπουλος Bar-Bar
Την είδα για πρώτη φορά στα γραφεία του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, που ήταν στην Εφορευτική Επιτροπή για την εκλογή Προέδρου και τρελάθηκα. Στάθηκα να την κοιτάζω άφωνος και τότε ο Σπύρος Μπιμπίλας που ήταν εκεί, μου ψιθύρισε: -Μα δεν την γνωρίζεις; Είναι η Σαλίμα..Η μεγάλη χορεύτρια οριεντάλ που συγκλόνισε την Ευρώπη για πολλές δεκαετίες.
Σε λίγο εκείνη με πλησίασε και σαν να με ήξερε από καιρό με αγκάλιασε και με φίλησε. Κι αμέσως μετά με ξενάγησε σ΄όλη τη μαγική 
ιστορία της ζωής της: Το πραγματικό της όνομα δεν είναι Σαλίμα. Η ταυτότητά της γράφει: Ειρήνη Καφαντάρη.Και δεν διστάζει να λέει δυνατά και την ηλικία της.

-Δεν έχω μετανιώσει για καμιά στιγμή, για καμιά μέρα της ζωής μου. Γιατί λοιπόν να κρύβω τα χρόνια μου; ΄Εκλεισα τα 73. Γεννήθηκα στην Δράμα, μεγάλωσα στις Σέρρες. Ο παππούς μου ήταν ο Γεώργιος Καφαντάρης που γεννήθηκε στην Φραγκίστα Ευρυτανίας το 1873 , ήταν πολλές φορές Υπουργός από το 1905 μέχρι το 1945 και Πρωθυπουργός το 1924..

-Πολλά ξέρεις, πολλά θυμάσαι..

-Αυτά που δεν θέλω να θυμάμαι είναι τα παιδικά μου χρόνια στις Σέρρες. Απλά θα σου πω, πώς ήταν χρόνια δραματικά. Τόσο άσχημα, που με ανάγκασαν μικρό παιδί, στα 14 χρόνια μου να «δραπετεύσω» από την οικογένειά μου και να πάω στην Αθήνα χωρίς να γνωρίζω κανένα. Στην αρχή άρχισα να κάνω διάφορες μικροδουλειές, θελήματα σε καφενεία για λίγες δραχμές.΄Ασε τις φοβερές σεξουαλικές παρενοχλήσεις. ΄Ονειρό μου ήταν να γίνω χορεύτρια. Και στάθηκα πολύ τυχερή, όταν έπειτα από τις δραματικές μου περιπέτειες άρχισα να δουλεύω στο σπίτι της αξέχαστης χορογράφου Δώρας Τσάτσου-Συμεωνίδη στην Πλάκα, που ήταν όπως ξέρεις κόρη του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τσάτσου. Με αγάπησε σαν δικό της παιδί και με βοήθησε να κάνω οντισιόν στην Λυρική Σκηνή ,επί Μπαστιά για έκτακτη χορεύτρια και να σπουδάσω κλασικό μπαλέτο. ΄Ετσι έκανα συμβόλαιο στην Λυρική με καλό μισθό και ήμουν κορυφαία χορεύτρια με τον Γιώργο Δαρζέντα και τον Γιάννη Μέτση. Αργότερα έδωσα εξετάσεις στο θέατρο Κοτοπούλη και δούλεψα με τον Γιάννη Φλερύ, τον Μανόλη Καστρινό, τον Φώτη Μεταξόπουλο και πήρα άδεια εξασκήσεως ως εξαιρετικό ταλέντο. Κι αμέσως μετά, πήγα στο Παρίσι με τον Μεταξόπουλο, που είχε συνεργαστεί με ένα υπέροχο μπαλέτο μαύρων. ΄Εκανα μαθήματα μπαλέτου στο περίφημο Στούντιο Βακέρ, απ΄όπου είχαν περάσει η Μπριζίτ Μπαρντό και η Ζιζή Ζανμέρ, αλλά και ο άνδρας της, ο μεγάλος χορευτής Ρολάν Μπετί. ΄Ετσι έζησα τη μαγεία της Πλας Πιγκάλ και γνωρίστηκα ακόμα και με τις εξωτικές χορεύτριες του Μουλέν Ρουζ, αλλά και με την Πέγκυ Ντ΄΄Οσλο, που έκανε στην αρχή τροτουάρ στην Πλας Πιγκάλ και αργότερα με το ψευδώνυμο Αμάντα Λιρ , που ήταν η αγαπημένη φιλη του Σαλβαντόρ Νταλί.

-Και πώς μπορούσες να συνεννοηθείς με όλα αυτά τα πρόσωπα, σε ποια γλώσσα. Μιλάς καλά γαλλικά;

-Θα με κάνεις να γελάσω.. Αν μιλώ καλά γαλλικά; ΄Όχι μόνο γαλλικά, αλλά και αγγλικά και ιταλικά και γερμανικά και..αραβικά..Και σε αρκετές άλλες γλώσσες μπορώ να συνεννοηθώ. Απλά θα σου πω, ότι στη Παρίσι στο περίφημο LIDO έκανα τη διερμηνέα στον μεγάλο μας Εθνάρχη, τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, αυτοεξόριστο τότε, που είχε έλθει με τον αδελφό του τον Αχιλλέα. Εκεί χόρευε το διάσημο γυμνό ακροβατικό ζευγάρι, ο εξάδελφός μου Αλέκος Μπάλσας με την θαυμάσια Βέρα ΄Ελεν. Μετά βγήκαμε με τα περίφημα μπαλέτα Μπλου Μπελ Γκέρλς για φαγητό κι εγώ έκανα την διερμηνέα στον Εθνάρχη μας..

- Νομίζω, πώς ήλθε η ώρα να μου πεις, πότε άρχισες να σταδιοδρομείς ως Σαλίμα..

-Αυτό ακριβώς ήμουν έτοιμη να σου αποκαλύψω: Στο Παρίσι είχα την τύχη να γνωρίσω στο Στούντιο Βακέρ ένα μεγάλο ιμπρεσάριο, τον Λιβανέζο Αχμέτ, που μόλις με είδε μου είπε με θαυμασμό: «Από σήμερα, θα λέγεσαι Σαλίμα.. Σαλίμα ήταν το όνομα της γυναίκας του Αγά Χαν και σημαίνει Χαραυγή. Ο Αχμέτ μου εξασφάλισε το πρώτο μεγάλο μου συμβόλαιο στην Ιταλία στο περίφημο Αστόρια Ντε Μιλάνο, όπου εμφανιζόμουν για 15 ημέρες ως ατραξιόν La bella Salima della Grecia. Tότε έγινε το θαύμα κι όλος ο κόσμος με αποθέωσε όχι μόνο για το χορό μου, αλλά και για την μπάσα φωνή μου που θύμιζε την φωνή της Μελίνας Μερκούρη.Πλακώσαν τσούρμο οι ιμπρεσάριοι με συμβόλαια για 20 χρόνια και εμφανίσεις στο καζίνο Κουρσάρ στο Λουγκάνο, στην Γενεύη, στην Ζυρίχη, στο Μοντρέ, στην Λοζάνη.. Θρίαμβος παντού Από την Κύπρο και την Νιγηρία,μέχρι την Σουηδία,την Νορβηγία,την Γερμανία, την Ολλανδία, το Λουξεμβούργο.. Και χιλιάδες αφίσες με την φωτογραφία μου : Salima.. La grande danseuse Oriental et International.. Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να στο μεταφράσω και σένα..

-Πραγματικά, μ΄ εντυπωσίασες , γιατί ειλικρινά δεν άφησες μόνο ως σταρ εποχή, αλλά έγραψες ιστορία.Μπορεί σήμερα να μη χορεύεις όπως πριν σ΄όλη την Ευρώπη ξεσηκώνοντας τον άνδρικό πληθυσμό μ΄ένα απίστευτο ερωτισμό, αλλά εξακολουθείς να είσαι μια αξιαγάπητη σταρ, που εξακολουθεί ο θρίαμβός σου να εντυπωσιάζει τα πλήθη. Πες μου λοιπόν, τι σε κάνει να είσαι σήμερα και δοξασμένη και ευτυχισμένη;

-Είμαι ευτυχισμένη, γιατί έχω ξεπεράσει την κρίση, έχω πολλούς φίλους, είμαι μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, είμαι 73 ετών , συνταξιοδοτούμαι από την Λυρική Σκηνή και ζω αξιοπρεπέστατα το υπόλοιπο της ζωής μου.. Και κάτι ακόμα.. Είμαι περήφανη, γιατί η φωνή μου εξακολουθεί να μοιάζει με τη φωνή της μεγάλης Μελίνας Μερκούρη.

BAR-BAR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κλειδαράς Γλυφαδα Νικόλαος Μπαφέτης 24 ώρες άμεση εξυπηρέτηση. Τηλ: 2109600990

ΚΛΕΙΔΑΡΑΣ-ΓΛΥΦΑΔΑ

Κλειδαράς Αργυρούπολη άνοιγμα πόρτας, άνοιγμα αυτοκινήτου 24 ώρες. Τηλ: 210 9904040