Αρχή Σοφίας Ονομάτων Επίσκεψις 11

Μέ τόν ηθοποιό (πού επιτέλους! δέν σημαίνει μόνο φώς!)
Άλεξ Κρητικό
ΑΧ, ΜΑΡΙΑ, ΜΑΡΙΑ...
Μετά από έναν χρόνο... Πώς πέρασε, αλήθεια... Απερίγραπτη χαρά που είμαστε πάλι μαζύ! Μία συγγνώμη γιά τήν μακρόχρονη απουσία τής στήλης, απουσία η οποία οφείλετο  σέ κάποια δύσκολη κατάσταση δική μου. Σάς ευχαριστώ θερμά, που όλο αυτό τό διάστημα δέν σταματήσατε νά στέλνετε τά μηνύματά σας στό ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο!
Μά, τί κάθομαι καί γράφω εδώ τώρα... Αφού μάς τά είπαν ο κύριος


Μαρωνίτης καί η κυρία Μαρία Ρεπούση. Η ακριβής δήλωση τής τελευταίας: «Τά Αρχαία Ελληνικά είναι νεκρή  γλώσσα». Γιά νά εξετάσουμε πόσο «νεκρή» είναι, αλήθεια, μέσα από τή συγκεκριμένη φράση τής κυρίας.
Όλες σχεδόν οι λέξεις τής δήλωσής της, ακούγονταν αυτούσιες πρίν 3000 χρόνια καί πλέον! «Αρχαία», «γλώσσα», γιά ν’ αναφερθούμε σέ δύο εξ αυτών. Βέβαια, κυρία Μαρία μου... Ώπα! «Μαρία» είπα; Γιά νά δούμε τί σημαίνει τ’ ονοματάκι σου!
«Μαρία», λοιπόν... Ένα πανέμορφο αρχαιοελληνικό όνομα! Καί  εξηγούμαι: Τό όνομα, λοιπόν, αυτό, απαντάται καί στήν Ιλιάδα καί στήν Οδύσσεια, καθώς καί στόν Παυσανία! «Μαίρα» η «Μαρία», εκ τού «μαρ‐μαίρω» που σημαίνει «λάμπω», «ακτινοβολώ». Από ’κεί καί τό «μάρμαρο», από ’κεί καί η θάλασσα (mare) τών Λατίνων. Η «λάμπουσα», η  «ακτινοβολούσα», δηλαδή! Γιά τό όνομα τού κυρίου Μαρωνίτη(Δημήτριος) ‐ ο οποίος υποστηρίζει τήν ίδια άποψη ‐ δέν  χρειάζεται, θαρρώ, νά εξηγήσουμε τό προφανές!
Πάμε σέ κάτι άλλο, εξαιρετικά ενδιαφέρον, αναγνώστη μου πολύπαθε! Τηλέφωνο, δέν υπήρχε στήν Αρχαία Ελλάδα. Όταν όμως εφευρέθη, τί χρησιμοποίησες γιά νά τό ονομάσεις;
Χρησιμοποίησες τό «τηλε» (μακρυά) από τ’ Αρχαία Ελληνικά. Καί τό πήραν όλοι οι δυτικοί λαοί. Υποβρύχιο, επίσης δέν υπήρχε. Χρησιμοποίησες όμως τό προφανές «υπό» καί τό  «βρύχιον» (βαθιά νερά) γιά νά τό ονοματίσεις, έτσι;
Άπειρες οι λέξεις οι οποίες χρησιμοποιούνται αυτούσιες από τά βάθη τών αιώνων: «Μαλάκας», «αλήτης», «ουρανός», «γή», «οδός», «ενέργεια», «ουτοπία» καί ο κατάλογος τελειωμό δέν
έχει!
Όσο γιά τή σύνθεση, έ, δέ νομίζω, κυρία Μαρία μου, σάν επισκέπτεσαι τόν γυναικολόγο σου νά τού λές «ξέρετε, έχω μία ενόχληση στίς... αυγοθήκες»! Που νά χτυπάς τόν κώλο σου  κατάχαμα (κώλος: από τότε μέχρι σήμερα!), θά χρησιμοποιήσεις τό «ωόν»! «Ωοθήκες» θά τού πείς! Θά πάς στόν οφθαλμίατρο καί όχι στόν... ματογιατρό! Θά πάθεις αφυδάτωση άν ασθενήσεις βαριά. Ναί, μέ τό «ύδωρ» στή σύνθεση! Άν έχεις ψαράκια στό σπίτι σου, έχεις ενυδρείο, έ;
Άν κάποιος συγγενής σου δουλεύει σέ κάποιο πλοίο (ναύς) είναι ναύτης, ναί; Μπορούμε νά γεμίσουμε σελίδες επί σελίδων!
Γιά νά τελειώνουμε, η γλώσσα η Ελληνική είναι ενιαία, απλώς έχει αλλάξει μορφές κατά τούς αιώνες. Όπως καί σήμερα, άλλωστε, παρατηρούμε τοπικιστικές γλωσσικές διαφορές.
Αλήθεια, γιά τόν Έρωτα, τί γνώμη έχεις Μαρία μου; Πόσοαρχαία λέξη, συναίσθημα, πάθος!
Άν, τό λοιπόν, αναγνώστη μου, αφαιρέσουμε όλα τά παραπάνω  από τήν καθημερινή μας ομιλία, νεκρή θά είναι η μιλιά μας! Τά  οποία παραπάνω, είναι απλώς ένα μικρό δείγμα. Κι εσύ, Μαρία
μου, πώς θά επικοινωνείς; Όχι, πές μου, πώς θά επικοινωνείς!!!
Αυτά γιά σήμερα, αγαπημένες κι αγαπημένοι μου! Φιλάρες!
ancient_kretan@yahoo.co
Πηγή .mylady.

Αρχή Σοφίας ονομάτων επίσκεψις 11

Αρχή Σοφίας Ονομάτων Επίσκεψις 11
Μέ τόν ηθοποιό (πού επιτέλους! δέν σημαίνει μόνο φώς!)
Άλεξ Κρητικό

ΑΧ, ΜΑΡΙΑ, ΜΑΡΙΑ...

Μετά από έναν χρόνο... Πώς πέρασε, αλήθεια... Απερίγραπτη
χαρά που είμαστε πάλι μαζύ! Μία συγγνώμη γιά τήν
μακρόχρονη απουσία τής στήλης, απουσία η οποία οφείλετο
σέ κάποια δύσκολη κατάσταση δική μου. Σάς ευχαριστώ
θερμά, που όλο αυτό τό διάστημα δέν σταματήσατε νά
στέλνετε τά μηνύματά σας στό ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο!

Μά, τί κάθομαι καί γράφω εδώ τώρα... Αφού μάς τά είπαν ο
κύριος Μαρωνίτης καί η κυρία Μαρία Ρεπούση. Η ακριβής
δήλωση τής τελευταίας: «Τά Αρχαία Ελληνικά είναι νεκρή
γλώσσα». Γιά νά εξετάσουμε πόσο «νεκρή» είναι, αλήθεια,
μέσα από τή συγκεκριμένη φράση τής κυρίας.

Όλες σχεδόν οι λέξεις τής δήλωσής της, ακούγονταν
αυτούσιες πρίν 3000 χρόνια καί πλέον! «Αρχαία», «γλώσσα»,
γιά ν’ αναφερθούμε σέ δύο εξ αυτών. Βέβαια, κυρία Μαρία
μου... Ώπα! «Μαρία» είπα; Γιά νά δούμε τί σημαίνει τ’
ονοματάκι σου!

«Μαρία», λοιπόν... Ένα πανέμορφο αρχαιοελληνικό όνομα! Καί
εξηγούμαι: Τό όνομα, λοιπόν, αυτό, απαντάται καί στήν Ιλιάδα
καί στήν Οδύσσεια, καθώς καί στόν Παυσανία! «Μαίρα» η
«Μαρία», εκ τού «μαρ‐μαίρω» που σημαίνει «λάμπω»,
«ακτινοβολώ». Από ’κεί καί τό «μάρμαρο», από ’κεί καί η
θάλασσα (mare) τών Λατίνων. Η «λάμπουσα», η
«ακτινοβολούσα», δηλαδή! Γιά τό όνομα τού κυρίου Μαρωνίτη(Δημήτριος) ‐ ο οποίος υποστηρίζει τήν ίδια άποψη ‐ δέν
χρειάζεται, θαρρώ, νά εξηγήσουμε τό προφανές!

Πάμε σέ κάτι άλλο, εξαιρετικά ενδιαφέρον, αναγνώστη μου
πολύπαθε! Τηλέφωνο, δέν υπήρχε στήν Αρχαία Ελλάδα. Όταν
όμως εφευρέθη, τί χρησιμοποίησες γιά νά τό ονομάσεις;
Χρησιμοποίησες τό «τηλε» (μακρυά) από τ’ Αρχαία Ελληνικά.
Καί τό πήραν όλοι οι δυτικοί λαοί. Υποβρύχιο, επίσης δέν
υπήρχε. Χρησιμοποίησες όμως τό προφανές «υπό» καί τό
«βρύχιον» (βαθιά νερά) γιά νά τό ονοματίσεις, έτσι;

Άπειρες οι λέξεις οι οποίες χρησιμοποιούνται αυτούσιες από
τά βάθη τών αιώνων: «Μαλάκας», «αλήτης», «ουρανός», «γή»,
«οδός», «ενέργεια», «ουτοπία» καί ο κατάλογος τελειωμό δέν
έχει!

Όσο γιά τή σύνθεση, έ, δέ νομίζω, κυρία Μαρία μου, σάν
επισκέπτεσαι τόν γυναικολόγο σου νά τού λές «ξέρετε, έχω
μία ενόχληση στίς... αυγοθήκες»! Που νά χτυπάς τόν κώλο σου
κατάχαμα (κώλος: από τότε μέχρι σήμερα!), θά
χρησιμοποιήσεις τό «ωόν»! «Ωοθήκες» θά τού πείς! Θά πάς
στόν οφθαλμίατρο καί όχι στόν... ματογιατρό! Θά πάθεις
αφυδάτωση άν ασθενήσεις βαριά. Ναί, μέ τό «ύδωρ» στή
σύνθεση! Άν έχεις ψαράκια στό σπίτι σου, έχεις ενυδρείο, έ;
Άν κάποιος συγγενής σου δουλεύει σέ κάποιο πλοίο (ναύς)
είναι ναύτης, ναί; Μπορούμε νά γεμίσουμε σελίδες επί
σελίδων!

Γιά νά τελειώνουμε, η γλώσσα η Ελληνική είναι ενιαία, απλώς
έχει αλλάξει μορφές κατά τούς αιώνες. Όπως καί σήμερα,
άλλωστε, παρατηρούμε τοπικιστικές γλωσσικές διαφορές.
Αλήθεια, γιά τόν Έρωτα, τί γνώμη έχεις Μαρία μου; Πόσοαρχαία λέξη, συναίσθημα, πάθος!

Άν, τό λοιπόν, αναγνώστη μου, αφαιρέσουμε όλα τά παραπάνω
από τήν καθημερινή μας ομιλία, νεκρή θά είναι η μιλιά μας! Τά
οποία παραπάνω, είναι απλώς ένα μικρό δείγμα. Κι εσύ, Μαρία
μου, πώς θά επικοινωνείς; Όχι, πές μου, πώς θά επικοινωνείς!!!

Αυτά γιά σήμερα, αγαπημένες κι αγαπημένοι μου! Φιλάρες!
ancient_kretan@yahoo.co

Read more at http://www.mylady.gr/arthra/2013/10/07-arhi-sofias-onomaton-episkepsis-11-/#P77i7kv5HKxIpRXw.99

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κλειδαράς Γλυφαδα Νικόλαος Μπαφέτης 24 ώρες άμεση εξυπηρέτηση. Τηλ: 2109600990

ΚΛΕΙΔΑΡΑΣ-ΓΛΥΦΑΔΑ

Κλειδαράς Αργυρούπολη άνοιγμα πόρτας, άνοιγμα αυτοκινήτου 24 ώρες. Τηλ: 210 9904040